In het koude jaargetijde wordt volledig elektrisch rijden nog wel eens spannend gevonden. Hoeveel stelt de actieradius nog voor in de kou? Kost de verwarming niet teveel stroom? Geen zorgen, want elektrisch rijden is ook in de winter prima mogelijk. Opel geeft een aantal tips om ook in de winter optimaal te genieten van de volledig elektrische Opel Corsa-e en Mokka-e.
Lekker warm begin van de reis
Slimme verwarmingssystemen en andere technologieën zorgen ervoor dat de actieradius ook in de winter zo min mogelijk wordt beïnvloed. Zo kan je al voor vertrek zorgen voor een behaaglijke temperatuur aan boord, zonder dat dat actieradius kost. Hoe? Heel eenvoudig: met behulp van de interieurvoorverwarming, die actief is terwijl de auto nog oplaadt. Daardoor is bij vertrek niet alleen het interieur alvast lekker warm, ook is nog steeds de volle actieradius van tot 359 km (WLTP) beschikbaar*. Bovendien werkt de verwarming met een warmtepomp. Daardoor hoeft het conventionele verwarmingssysteem niet te worden ingeschakeld, wat ook weer stroom bespaart.
Extra eenvoudig via MyOpel-app
De interieurvoorverwarming stel je eenvoudig in via de MyOpel-app. Als je de auto parkeert, stel je alvast de gewenste temperatuur en de vertrektijd voor de volgende rit in. Meer hoef je niet te doen. De auto warmt dan automatisch op tijdens het opladen, zodat je met een lekker warm interieur kunt vertrekken.
Elektrisch onderweg in de winter
Ook onderweg bieden de volledig elektrische Opel Corsa-e en Mokka-e een aantal handigheden. De rijmodi bijvoorbeeld. In de rijmodus Eco gaat de auto extra zuinig met de stroom om. Dat vergroot de actieradius. Bovendien wordt in Eco-modus het vermogen iets teruggeschroefd, zodat je op glad wegdek gemakkelijker de controle behoudt. Daarbij helpt ook het extra lage zwaartepunt, doordat de batterij in de bodem van de auto is geplaatst. Dat lage zwaartepunt zorgt voor extra stabiliteit en een betere wegligging.
*Actieradius Corsa-e. De Mokka-e heeft een actieradius van 338 km (WLTP). De werkelijke actieradius kan variëren onder dagelijkse omstandigheden en is afhankelijk van diverse factoren, met name van de persoonlijke rijstijl, routekenmerken, buitentemperatuur, gebruik van verwarming en airconditioning en thermische voorconditionering.