Sommige dingen spreken voor zich. De nieuwe Opel Astra bijvoorbeeld. Daarom laat Opel in de nieuwe reclames de auto het woord doen. In de hele reclamevideo wordt niets gezegd en aan het einde van de video wordt slechts een minimum aan tekst getoond. Best gewaagd voor een reclamespot, maar dat past juist perfect bij de nieuwe Astra. Nu maakt niet alleen de nieuwe Opel Astra, maar ook zijn reclamevideo een statement.
De reclamevideo
De reclamevideo draait om de Opel Astra Hybrid met geëlektrificeerde aandrijving. Letterlijk. De camera beweegt namelijk dynamisch rond de auto, waarbij zowel binnen- als buitenkant goed in beeld komen.
Zelfs op de radio
De video wordt niet alleen getoond op tv, maar ook op het internet en zelfs in de reclameblokken van sommige grote bioscopen. Het spreekt-voor-zich-thema wordt zelfs doorgetrokken tot in de reclamespots. Dan moet er natuurlijk wel wat worden gezegd, maar dat blijft tot een minimum beperkt. De absolute highlights van de nieuwe Opel Astra worden benoemd, maar de rest… ja, dat spreekt voor zich.
Tot slot verschijnen net zo minimalistische reclameposters in verschillende grote Duitse steden. De reclamecampagne is ontwikkeld in samenwerking met het in Frankfurt gevestigde bureau Velocity/McCann Germany en het in Düsseldorf gevestigde Zenithmedia.